bannerkontaktaoss.png

Kontakt

Vänligen läs igenom våra vanligaste frågor och svar innan du använder kontatkformuläret. Oftast finns svaret på din fråga här

Vanligaste frågorna

Har ni något telefonnummer?

Nej, behöver ni hjälp så finns oftast svaren på denna sida och skulle ni ändå behöva hjälp så rekommenderar vi att ni använder kontaktformuläret, eftersom frågan då direkt hamnar på rätt bord.

Jag har glömt mitt lösenord, hur får jag ett nytt?

Om du behöver ett nytt lösenord till MediYoga Shop så kan du återställa det här

Notera att MediYoga Shop och www.mediyoga.se inte är samma hemsida och därför inte har samma inlogg

När skickas min order?

Beställningar hanteras två gånger i veckan, oftast tis- och torsdagsförmiddagar - På Sommaren har vi oftast helt stängt från juni tom Augusti.

Hur lång är leveranstiden?

Om varorna finns i lager så levereras de oftast inom 2-5 dagar.

Paket levereras till postens utlämningsställe - Max 19 kg

Jag fick ingen orderbekräftelse vid order

Vi skickar alltid en orderbekräftelse till den angivna epost adressen. Om du inte fått någon orderbekräftelse så har möjligen något gått fel. Det är ditt ansvar som kund att kontrollera detta och kontaka oss så att vi kan se om allt har gått igenom korrekt.

 


 

Vanliga frågor om digitala produkter

Vi rekommenderar att du laddar ned denna guide som går igenom hur du använder digitala produkter innan du kontaktar kundtjänst.

Jag har redan köpt flera yogapass på CD-skiva, behöver jag köpa samma produkt igen som digital?

Ja, men du har tillgång till en dator som kan spela cd/dvd, så kan du alltid importera de yogapass som du har på skiva till datorn. Du kan sedan föra över produkterna till din telefon och/eller surfplatta via t.ex. iTunes. En guide för hur du för över produkten till mobilen eller surfplattan finns här - Guide digitala produkter

 

Hur för jag över min digitala produkt till min telefon / surfplatta?

En guide för hur du för över produkten till mobilen eller surfplattan finns här - Guide digitala produkter


Notera att du behöver en dator för att kunna ladda hem en digital produkt. Du kan inte ladda hem en digital produkt direkt till din telefon eller surfplatta.

Vad är en zip-fil och hur packar jag upp den?

Din digitala produkt levereras som en .zip-fil. En zip-fil är en datafil som är komprimerad för att ta mindre plats och för att samla ihop flera filer till en.

För dig med Windows: Högerklicka på ZIP-filen → Extrahera alla → Extrahera
För dig med Mac (Apple): Vanligtvis öppnas filen automatiskt när du hämtar den, annars dubbelklicka på filen så öppnas den.

 


 

Vanliga frågor om vår App - MediYoga Shop - Player

Hur registrerar jag ett konto som jag kan använda för att logga in i appen?

Ett konto skapas automatiskt i samband med ditt första köp och inlogg skickas tillsammans med din första orderbekräftelse - Inga köp görs alltså t.ex. direkt via vår app, utan de köp som du genomför på här på www.mediyogashop.se dyker automatiskt upp i appen, men finns även att ladda ned direkt till din dator via sidan Mitt konto —> Mina digitala produkter.

Du använder sedan samma inlogg i appen som till www.mediyogashop.se

Finns det en app även till Android?

Tyvärr inte.

Min app är tom, det finns inte produkter listade i den trots att jag har köpt produkter

Kontrollera att du är inloggad i appen med samma e-post, som du använder för att logga in här på MediYoga Shop. Om problemet kvartstår kontakta kundtjänst så hjälper vi dig.

Kan jag spara passen offline? 

Nej, i dagläget går det inte att spara ned passen för offline-lyssning. Men det är något vi planerar att stödja i kommande versioner av appen, så se alltid till att du har den senaste versionen av appen uppdaterad på din enhet.



 

Vanliga frågor om beställningar

Levererar ni till utanför Sverige? T.ex Norge eller Finland?

Nej, MediYoga Shop levererar bara inom Sverige. För leveranser utanför Sverige ber vi dig kontakta MediYoga International

Hur byter eller returnerar jag en vara?

Du kan byta eller returnera en fullprisvara inom 14 dagar efter mottagandet av din försändelse.
Returnera varan med din ordersedel till:

MediYoga Shop
c/o Ramtitam
Box 6144
102 33 Stockholm

På ordersedeln skriver du vad du vill byta till, eller om du vill returnera skriv vad och varför. Om du inte har en ordersedel använd ett vanligt papper, viktigt då är att ditt namn, adress och ordernummer skall finnas med. 

Vid retur eller byte står du för frakten till oss.

Retur gäller ej på REA-varor. 


 

Frågor om våra betalsätt

Finns det något alternativ till kortbetalning och Klarna?

Ja, för dig som behöver skilja på leverans- och fakturaadress. och inte vill, eller kan betala med kort, så erbjuder erbjuder vi numer en flexibel fakturalösning, där ni kan fylla i alla era uppgifter själv. Betalningsvillkoren är på 30 dagar och fakturan skickas per post till angiven fakturaadress.

För att få tillgång till den flexibla fakturan kontakta kundtjänst så aktiverar dem betallösningen åt er.

 

Vilka betalningsalternativ kan jag välja på?

Du erbjuds hos oss möjlighet att välja det betalsätt som passar dig bäst.

1. Klarna Faktura. Vi skickar ut en faktura per mail från Klarna. Betalningsvillkor är 14 dagar om inget annat anges. Du har också möjlighet att del-betala med Klarna, du styr själv hur mycket du vill betala per månad. Mer information får du med din faktura.

För att genomföra ditt köp uppger du företagets organisationsnummer eller ditt personnummer (gäller för såväl enskild firma som privatperson). Klarna Faktura gör en mikroupplysning för att säkerställa uppgifterna och godkänna ditt köp. Detta sker automatiskt och tar ca en sekund.

För företag gäller att

- Företaget har ett svenskt organisationsnummer
- Företaget inte har betalningsanmärkningar
- Företagets adress är samma som adressen det är registrerat på

För dig som har enskild firma eller beställer som privat person gäller att

- Du är över 18 år
- Du har svenskt personnummer
- Du inte har betalningsanmärkningar
- Du anger den adress du är folkbokförd på (kontroll görs mot Folkbokföringsregistret)

Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med, f.n. 50 kr, samt dröjsmålsränta med referensräntan+ 8%.

2. Visa/Mastercard - Betalkort. Pengarna dras från ditt konto direkt efter att beställningen är lagd. Ingen kostnad tillkommer. Moms på 25 % ingår i alla priser. Inga avgifter utöver de som står med under respektive betalnings och fraktalternativ tillkommer.

Varför kan jag inte handla mot faktura?

Att ditt köp inte godkänns när du väljer att betala mot faktura kan det bero på olika anledningar. 

1. Du måste vara 18 år för att köpa mot faktura.
2. Adressen du angivit måste vara den adress du är folkbokförd på. 
3. Du har överskridit det maximala beloppet för faktura, kontakta Klarna på 08-120 120 00 
4. Du har angett ett felaktigt personnummer. Tänk på att personnumret måste stämma med den person som handlar.  
5. Klarna godkänner inte din kredit. Kontakta då klarna på 08-120 120 00 eller prova ett annat betalalternativ hos oss.

Varför kan jag inte handla med kort?

Du kan ha skrivit in fel säkerhetskod. Kontrollera din kod på internetbanken eller ditt bankkontor.

3D-Secure är en säkerhetslösning för kortbetalningar på internet, framtagen av Visa och MasterCard för att identifiera kortinnehavaren vid kortköp. Identifieringen sker efter att konsumenten har fyllt i sina kortuppgifter och får då fylla i en kod som bara kortinnehavaren känner till. 3D-Secure innebär även att det är den kortutgivande banken, och inte säljföretaget, som bär den ekonomiska risken vid eventuella bedrägerier. Kontroll av 3D-Secure ingår som standard för alla kortbetalningar.

Har min retur kommit in?

Vi bekräftar alltid alla returer via mejl direkt returen har kommit in och behandlats av oss.  Har du frågor om din retur är du välkommen att kontakta vår kundtjänst

Uppge alltid ordernummer, vad du returnerar samt returorsak då du returnerar en vara för att behandling skall gå så snabbt som möjligt hos oss.

Återbetalning sker inom 10 dagar från att returen är registrerad av oss.


Kontakta oss

Om du inte hittar svarat på din fråga här eller behöver hjälp med en specifik beställning är du välkommen att kontakta oss via kontaktformuläret. För snabbast hjälp ange alltid ordernummer om det gäller en specifik beställning.

Utbildad / Frågor om rabatter?

Har du frågor rörande rabatter och återförsäljarpriser? Gå till denna sida för information

Observera att kontaktformuläret INTE kan användas för att beställa produkter från MediYoga Shop.