bannerrabatter.png

Kontakt

Vänligen läs igenom våra vanligaste frågor och svar innan du använder kontatkformuläret. Oftast finns svaret på din fråga här

Vanligaste frågorna

Jag har glömt mitt lösenord, hur får jag ett nytt?

Om du behöver ett nytt lösenord till MediYoga Shop så kan du återställa det här

Notera att MediYoga Shop och www.mediyoga.se inte är samma hemsida och därför inte har samma inlogg 


Hur lång är leveranstiden?

Om varorna finns i lager så levereras de oftast inom 3-5 dagar.

Vad kostar frakten?

På MediYoga Shop handlar du alltid fraktfritt. Vi skickar varor inom hela Sverige.

Jag fick ingen orderbekräftelse vid order

Vi skickar alltid en orderbekräftelse till den angivna epost adressen. Om du inte fått någon orderbekräftelse så har möjligen något gått fel. Det är ditt ansvar som kund att kontrollera detta och kontaka oss så att vi kan se om allt har gått igenom korrekt.

 


 

Vanliga frågor om digitala produkter

Vi rekommenderar att du laddar ned denna guide som går igenom hur du använder digitala produkter innan du kontaktar kundtjänst.

Jag har redan köpt flera yogapass på CD-skiva, behöver jag köpa samma produkt igen som digital?

Ja, men du har tillgång till en dator som kan spela cd/dvd, så kan du alltid importera de yogapass som du har på skiva till datorn. Du kan sedan föra över produkterna till din telefon och/eller surfplatta via t.ex. iTunes. En guide för hur du för över produkten till mobilen eller surfplattan finns här - Guide digitala produkter

 

Hur för jag över min digitala produkt till min telefon / surfplatta?

En guide för hur du för över produkten till mobilen eller surfplattan finns här - Guide digitala produkter

Notera att du behöver en dator för att kunna ladda hem en digital produkt. Du kan inte ladda hem en digital produkt direkt till din telefon eller surfplatta.

Vad är en zip-fil och hur packar jag upp den?

Din digitala produkt levereras som en .zip-fil. En zip-fil är en datafil som är komprimerad för att ta mindre plats och för att samla ihop flera filer till en.

För dig med Windows: Högerklicka på ZIP-filen → Extrahera alla → Extrahera
För dig med Mac (Apple): Vanligtvis öppnas filen automatiskt när du hämtar den, annars dubbelklicka på filen så öppnas den.

 


 

Vanliga frågor om beställningar

Levererar ni till utanför Sverige? T.ex Norge eller Finland?

Nej, MediYoga Shop levererar bara inom Sverige. För leveranser utanför Sverige ber vi dig kontakta MediYoga International

När skickas min order?

Beställningar hanteras 2-3 gånger i veckan. På Sommaren har vi oftast helt stängt från juni tom Augusti.

Hur byter eller returnerar jag en vara?

Du kan byta eller returnera en fullprisvara inom 14 dagar efter mottagandet av din försändelse.
Returnera varan med din ordersedelsedel till:

MediYoga Shop
c/o Ramtitam
Box 6144
102 33 Stockholm

På ordersedeln skriver du vad du vill byta till, eller om du vill returnera skriv vad och varför. Om du inte har en ordersedel använd ett vanligt papper, viktigt då är att ditt namn, adress och ordernummer skall finnas med. 

Vid retur eller byte står du för frakten till oss.

Retur gäller ej på REA-varor. 


 

Frågor om våra betalsätt

Finns det något alternativ till kortbetalning och Klarna?

Ja, för dig som behöver skilja på leverans- och fakturaadress. och inte vill, eller kan betala med kort, så erbjuder erbjuder vi numer en flexibel fakturalösning, där ni kan fylla i alla era uppgifter själv. Betalningsvillkoren är på 30 dagar och fakturan skickas per post till angiven fakturaadress.

För att få tillgång till den flexibla fakturan kontakta kundtjänst så aktiverar dem betallösningen åt er.

 

Vilka betalningsalternativ kan jag välja på?

Du erbjuds hos oss möjlighet att välja det betalsätt som passar dig bäst.

1. Klarna Faktura. Vi skickar ut en faktura per mail frånn Klarna. Betalningsvillkor är 14 dagar om inget annat anges. Du har också möjlighet att del-betala med Klarna, du styr själv hur mycket du vill betala per månad. Mer information får du med din faktura.

För att genomföra ditt köp uppger du företagets organisationsnummer eller ditt personnummer (gäller för såväl enskild firma som privatperson). Klarna Faktura gör en mikroupplysning för att säkerställa uppgifterna och godkänna ditt köp. Detta sker automatiskt och tar ca en sekund.

För företag gäller att

- Företaget har ett svenskt organisationsnummer
- Företaget inte har betalningsanmärkningar
- Företagets adress är samma som adressen det är registrerat på

För dig som har enskild firma eller beställer som privat person gäller att

- Du är över 18 år
- Du har svenskt personnummer
- Du inte har betalningsanmärkningar
- Du anger den adress du är folkbokförd på (kontroll görs mot Folkbokföringsregistret)

Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med, f.n. 50 kr, samt dröjsmålsränta med referensräntan+ 8%.

2. Visa/Mastercard - Betalkort. Pengarna dras från ditt konto direkt efter att beställningen är lagd. Ingen kostnad tillkommer. Moms på 25 % ingår i alla priser. Inga avgifter utöver de som står med under respektive betalnings och fraktalternativ tillkommer.

Varför kan jag inte handla mot faktura?

Att ditt köp inte godkänns när du väljer att betala mot faktura kan det bero på olika anledningar. 

1. Du måste vara 18 år för att köpa mot faktura.
2. Adressen du angivit måste vara den adress du är folkbokförd på. 
3. Du har överskridit det maximala beloppet för faktura, kontakta Klarna på 08-120 120 00 
4. Du har angett ett felaktigt personnummer. Tänk på att personnumret måste stämma med den person som handlar.  
5. Klarna godkänner inte din kredit. Kontakta då klarna på 08-120 120 00 eller prova ett annat betalalternativ hos oss.

Varför kan jag inte handla med kort?

Du kan ha skrivit in fel säkerhetskod. Kontrollera din kod på internetbanken eller ditt bankkontor.

3D-Secure är en säkerhetslösning för kortbetalningar på internet, framtagen av Visa och MasterCard för att identifiera kortinnehavaren vid kortköp. Identifieringen sker efter att konsumenten har fyllt i sina kortuppgifter och får då fylla i en kod som bara kortinnehavaren känner till. 3D-Secure innebär även att det är den kortutgivande banken, och inte säljföretaget, som bär den ekonomiska risken vid eventuella bedrägerier. Kontroll av 3D-Secure ingår som standard för alla kortbetalningar.

Har min retur kommit in?

Vi bekräftar alltid alla returer via mejl direkt returen har kommit in och behandlats av oss.  Har du frågor om din retur är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på kundservice@mediyogashop.se.

Uppge alltid ordernummer, vad du returnerar samt returorsak då du returnerar en vara för att behandling skall gå så snabbt som möjligt hos oss.

Återbetalning sker inom 10 dagar från att returen är registrerad av oss.

Vänligen kontakta oss på kundservice@mediyogashop.se så skickar vi en ny till dig. Kontrollera att du skrivit in rätt mail vid order.